• سال 93

 

واحد نیاز سنچی آموزش مداوم


واحد نیاز سنچی آموزش مداوم

دریافت فایل PDF

برنامه های آموزشی به منظور تأمین نیازهای آموزشی فراگیران طراحی می شوند. لذا شناسایی نیاز اولین گام در برنامه ریزی و یک ضرورت است که موجب افزایش مشارکت فراگیران در طراحی برنامه های آموزشی و ارتقاء سطح کیفی برنامه ها می شود.

منابعی که جهت شناسایی نیاز جامعه پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. عبارتند از:

1- فراگیران                                                                  6- شکایات

2- مدیران گروه های آموزشی                                         7- بیماران

3- مدیران و سیاستگزاران امر بهداشت و درمان                  8- مطالعات بهداشتی

4- اطلاعات اپیدمیولوژیک                                               9- تحقیقات بیمارستانی

5- وقایع ویژه                                                              10- انجمن های علمی و پژوهشی

با توجه به اینکه یکی از منابع نیازسنجی نظر فراگیران می باشد سالانه پس از بررسی مقالات و کتب جدید در زمینه نیازسنجی و کارشناسی فرم ها مربوطه، فرم نیازسنجی جهت مشمولین طراحی می شود.

این فرم ها در برنامه های آموزش مداوم بین مشمولین قانون توزیع و پس از تکمیل توسط فراگیران جمع آوری می گردد.

فرم های جمع آوری شده بررسی و نتایج آماری آنها استخراج و در نهایت اولویت های آموزشی از نظر فراگیران مشخص می گردد. اولویت ها و نیازهای آموزشی از سایر منابع ذکر شده نیز جمع آوری می گردد و در نهایت کلیه اطلاعات استخراج شده از منابع مختلف به صورت اولویت های مشمولین تحت پوشش، جهت برنامه ریزی برنامه های آموزش مداوم این دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

 فرم های نیاز سنجی سال 86
 
 

 
 
 

مطالب تصادفی

بازديدكنندگان

امروز: 161
ديروز:222
اين هفته: 1010
هفته‌ي گذشته: 1343
اين ماه: 4656
ماه گذشته: 8631
افراد آنلاين:1
اعضا ی آنلاین : 0
مهمان آنلاین : 1

اوقات شرعی

دانشگاه علوم پزشکی مشهد | Mashhad University of Medical Sciences | جامعة مشهد للعلوم الطبية
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد. هرگونه کپی برداری از مطالب آن تنها با ذکر منبع بلامانع است.